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Authors

  • Português Português Universidade Federal de São Paulo
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Abstract

Scientific dissemination makes it possible to present scientific knowledge to different audiences, in different communication and information channels. During social distancing, the dissemination of science has become a key element for the scientific literacy of children and young people in Basic Education. The objective of this research was to verify how content developed in the format of scientific dissemination can contribute to the educational training of students, especially in remote contexts. Aiming at this purpose, the steps for the formation of a video entitled “classification of living beings” were analyzed, produced by Science Licentiates participating in the Institutional Scholarship Program for Teaching Initiation (PIBID), at the Federal University of São Paulo (Unifesp), Diadema campus, and the application for students of the 7th year of Elementary School of a public school in the city of São Caetano do Sul-SP. It was found that the video, proposed for children and their families, managed to be adopted in the school environment, allowing the development of scientific literacy. The partnership between the public university and the institution of Basic Education contributed to spreading the sciences and presenting them as belonging to reality.   Keywords: Scientific Dissemination in Education. Science. Video.  

Author Biographies

Português Português, Universidade Federal de São Paulo

Licencianda em Ciências na Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). Bolsista no Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência, PIBID Ciências, pela Unifesp. E-mail: veridiana.bitencourt@unifesp.br.

Português Português, Universidade Federal de São Paulo

Licencianda em Ciências na Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). Bolsista no Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência, PIBID Ciências, pela Unifesp.. E-mail: daniela.vicente@unifesp.br.

Português Português, Universidade Federal de São Paulo

Licenciando em Ciências na Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). Bolsista no Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência, PIBID Ciências, pela Unifesp. E-mail: lucio.felipe@unifesp.br.

Português Português, Universidade Federal de São Paulo

Mestrando do programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática, da Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). Professor de Ciências Físicas e Biológicas da Prefeitura Municipal de São Caetano do Sul e de Ciências e Física no Governo do Estado de São Paulo. É supervisor no Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência, PIBID Ciências, pela Unifesp. E-mail: rafael.simao@unifesp.br.

Português Português, Universidade Federal de São Paulo

Mestrando do programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências e Matemática, da Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). Professor de Ciências e Física na Educação Básica. E-mail: vitor.amorim@unifesp.br.

Português Português, Universidade Federal de São Paulo

Doutor em Ensino de Ciências pela Universidade de São Paulo (USP). Professor adjunto da Universidade Federal de São Paulo (Unifesp). E-mail: rui.vieira@unifesp.br.

Published

2022-08-11